Wyszczególnione wpisy

Wpisy

środa, 12 lipca 2017

Sałatka z halloumi i pomidorami

Smażone halloumi z pomidorami
Sałatka z halloumi i pomidorów
Dzień dobry,

Dziś mam dla Was prostą i pełną smaku sałatkę w letnim klimacie. Jak na lato przystało, na talerzach wylądowały pomidory, a dokładniej miks różnej maści pomidorków koktajlowych. Do tego podrasowana czerwona cebulka, roszponka (świeżo rwana z własnego balkonu), nadziewane oliwki i pyszny serek halloumi. Do tego dressing z octem balsamicznym, bo nic tak jak on nie podbija smaku pomidorów. 

Taka sałatka z halloumi to dobry pomysł na drugie śniadanie lub lekką kolację. Możecie do niej podać opieczone i natarte delikatnie czosnkiem grzanki z bagietki lub ciabatty. A jeśli jecie ją na kolację, to serwujcie ją z białym półwytrawnym winem. 

Gdzie kupić ser halloumi? Szukajcie go na lodówkach w dużych supermarketach. Najczęściej sprzedawany jest w formie zapaczkowanej. Na pewno znajdziecie go w dyskontach przy okazji akcji tematycznej poświęconej kuchni greckiej. 

Halumi z pomidorami


Sałatka z halloumi i pomidorami


Składniki (na 2 porcje):

  • 200 g sera halloumi
  • 250 g pomidorów koktajlowych (u mnie kilka odmian)
  • pół czerwonej cebulki plus 1-2 łyżki octu z czerwonego wina i szczypta cukru
  • garść roszponki
  • kilka zielonych oliwek lub oliwek kalamata (użyłam zielonych oliwek Halkidiki faszerowanych serem feta i mizithra)
  • kilka listów bazylii
  • 1 łyżeczka kaparów
  • dressing: 2 łyżki oliwy, 1 łyżka octu balsamicznego, sól i pieprz do smaku
  • do podania: grzanki z bagietki lub ciabatty delikatnie natarte czosnkiem

Jak zrobić sałatkę z halloumi i pomidorów?


Halloumi odsączamy z zalewy, osuszamy papierowym ręcznikiem i kroimy w plastry. Pomidorki kroimy na pół. Cebulkę siekamy w piórka, umieszczamy w małej miseczce, posypujemy szczyptą cukru, polewamy octem winnym, mieszamy i odstawiamy na 10-15 minut. Oliwki kroimy na pół, roszponkę myjemy i osuszamy. Składniki dressingu umieszczamy w małym słoiczku, zakręcamy, potrząsamy do połączenia. W misce umieszczamy pomidory, odsączoną cebulkę, roszponkę, oliwki, bazylię, kapary. Polewamy dressingiem i delikatnie mieszamy. 

Na patelni rozgrzewamy olej, kładziemy plastry halloumi, smażymy z obu stron do zrumienienia. Plastry sera dokładamy do sałatki i podajemy od razu po przygotowaniu. Do sałatki możecie podać opieczone grzanki z bagietki lub ciabatty (na patelni, w piekarniku lub tosterze) i natarte ząbkiem czosnku. Fajnie sprawdzi się tu także białe półwytrawne wino. 


Ser grecki z pomidorami

halloumi przepis
Sałatka z halloumi i pomidorów


Całkowity czas przygotowania: 10 minut.

27 komentarzy:

  1. Nigdy takiej nie jadłam, ale wygląda imponująco.
    Musi być pyszna.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby nie brak sera, sałatkę mogłabym przygotować natychmiast. Nie dorzucę jednak oliwek, bo ich nie lubię. Sałatka na przecudnych talerzach prezentuje się baaardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie jadłam sera halloumi :) Sałatka wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam tego sera :) Musze spróbować, bo zawsze mnie kusi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Halloumi bardzo lubię. Zazwyczaj zajadam na działce, z grilla. Bardzo apetyczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego sera jeszcze nie miałam okazji skosztować, ale skusze się na niego, bo bardzo mnie zaciekawił :) Sałatka prezentuje się mega smacznie - jak wszystko co prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, polecam, bo to bardzo fajny serek. Na ciepło po ugrillowaniu lub zapieczeniu smakuje wyśmienicie :)

      Usuń
  7. Zjadłabym:) moje pierwsze podejście do halloumi było nieudane i na długo zniechęciło mnie, by ponownie po ten ser sięgnąć:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to co było nie tak?

      Usuń
    2. Nie miałam pojęcia, jak mam się zabrać za ten ser i go usmażyłam...chyba za długo, bo był mega gumiasty:/

      Usuń
  8. Mam słabość do sałatek, szczególnie takich ładnych :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie i kolorowo :) W iście śródziemnomorskim klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam sera a sałatka wygląda smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ser halloumi, świetnie pasuje do sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie próbowałam sera halloumi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubie ser halloumi - idealnie nadaje sie do wszelkiego rodzaju salatek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie jadłyśmy jeszcze tego sera a na blogach pojawia sie bardzo często ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o takim serku ale sałatka wygląda super. lubię takie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie przepadam za tym serem, ale bardzo podoba mi się ta sałatka wizualnie - wygląda tak lekko i letnio :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sałatka wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. twoje zdjęcia są prześliczne, uwielbiam je!
    a halloumi, ehhh, mogłabym jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ser ten namiętnie zajadam w Grecji i nie tylko, także i Twój sposób podania na pewno by mi smakował:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP